Условие за успешно
позициониране
Позиционирането не е
нещо, което може да се случи единствено само когато компанията осъществява
рекламните кампании. Преди да се започне с рекламата, е необходимо да се открие
правилната свободна позиция в съзнанието на потребитаелите в правилният момент.
За целта специалистите по маркетингови
комуникации трябва да имат много добра представа за това, което става в съзнанието на
потребителите, т.е. да имат
представа за позициите на
конкурентните марки. С тази цел провеждат специални позиционни изледвания. Преди да се разгледат различните техники за
позициониране, е хубаво да се обърне внимание на някои от базовите изисквания да се създаде ефективна стратегия за
позициониране. А те са:
- Уникалност - Всеки бранд трябва да се различава по-някакъв
начин от другите.
- Значимост или
привлекателсност за потребителите
- Довереност за позиционото послание или правдоподобност.
Тези три правила са изключително важни за позиционирането на
всяка марка или бранд.
Няма коментари:
Публикуване на коментар